Pagina's

vrijdag 25 december 2015

2015/2016


Allereerst: voor iedereen een prettige feesten! Met de feestdagen komt ook het einde van een jaar in zicht. Daarom wilde ik deze blog wijden aan het einde van 2015 en het begin van 2016. Mét enkele goede voornemens. 

2015 was overduidelijk niet mijn jaar. Ik moet zeggen dat we diegene daarboven (als die daar al is) toch wel iets heel ergs moeten misdaan hebben. Mijn mama en ons gezin hebben een lange strijd gestreden tegen een tumor, en die op 11 december dan ook verloren. Al vanaf februari was het duidelijk dat ze geen kans meer maakte. Een kwaadaardige hersentumor was het verdikt. Het gemis is groot, maar ik ben van plan haar trots te maken. 

Deels ben ik daarom ook blij dat het jaar voorbij is, maar dat maakt het gemis natuurlijk niet minder. Wensen dat 2016 een beter jaar zal worden, is een beetje dubbel, want hoe kan je zoiets wensen na zo'n rollercoaster? Beter zal nooit goed betekenen. 

Maar, ik ben niet van plan om bij de pakken te blijven zitten, want dat zou ze niet gewenst hebben, daarom ga ik toch wel een beetje aan nieuwjaar doen en mij wel een paar voornemens opleggen. Voornemens die realistisch zijn, dus niet de "ik ga aan sport doen-" voornemens. Want daar hou ik me persoonlijk toch niet aan. 

Nee. Allereerst ga ik voor mijn rijbewijs gaan, want mijn voorlopig vervalt in maart en ik wil mijn vrijheid toch wel hebben, ondanks mijn grote angst. Ten tweede ga ik afstuderen, eindelijk. En ten derde ga ik mij toch echt wel eens aan mijn lactosevrij dieet houden, want ik doe mezelf geen goed door het niet te doen. 

Wat ga ik op schrijfgerelateerde dingen doen? Dit jaar ga ik voor een miljoen in een jaar. God waar ben ik aan begonnen? Maar ik heb ondervonden dat mezelf doelen opleggen, me echt wel helpt. Het gaat niet altijd vlot met schrijven, maar ik wil dit wel eens proberen. Als sommige mensen 1 miljoen op een maand schrijven, dan moet ik dit toch ook wel kunnen op een jaar? 

Dit was een meer persoonlijke blog, maar ik vond dat jullie toch een beetje het recht hadden om te weten waarom ik zo vaak van de wereld ben verdwenen. 

Ik wens jullie allemaal een fijne feesten toe en laat maar weten als jullie ook goede voornemens hebben! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten