Pagina's

donderdag 2 juli 2015

Kennismaking


Allereerst, welkom!

Spannend, de eerste post. Laten we maar beginnen met een kleine kennismaking. Deze blog zal vooral gaan over schrijven en over kleuren. Ik deel tips uit over schrijven, mijn mening, maar ik wil nu ook al zeggen dat mijn mening geen wet is. Iedereen heeft daarbij een eigen werkwijze. Werkt het niet voor jou? Dan kan je gerust de blogpost overslaan en overgaan naar de volgende!

Schrijven doe ik al sinds mijn elf. Ik ben begonnen met schrijven door de "hoe overleef ik serie" van Francine Oomen. Fanfiction, dat schreef ik, maar ik wist nog niet zo veel van schrijven en was ervan overtuigd dat ik een origineel verhaal schreef. Was ik daar even fout in. Het waren foute aftreksels van de serie met andere personages, maar wel een gelijklopende plotlijn.

Deze verhalen schreef ik toen ook met de hand op een cursusblad. Ik was nog niet zo kieskeurig en deed maar wat, tot ik ben begonnen met schrijftips op te zoeken, waardoor ik langzaamaan wat beter werd. Nu heb ik een volledige dikke map met verhalen, ze puilt uit, eerlijk waar. De verhalen zijn flauwe beginsels, zelfs niet af, maar het is leuk om terug te zien wanneer ik even de moed in het schrijven mis.

Na veel pijn in mijn hand was ik het dan toch zat om op papier te schrijven, waardoor ik ben overgegaan op word. Mijn schrijfstijl was nog niet goed, maar ik wilde het wel posten. Het was het beste wat ik ooit heb gedaan. Door op fora te posten ben ik gegroeid in mijn schrijven, leerde ik begrippen kennen waar ik anders vast niet van had gehoord.

Tussen mijn vijftien en mijn achttien had ik mijn periodes van fanfiction tot origineel, maar ik werkte nooit iets af. Het was alleen maar voor het plezier en het deed me ook niet zoveel, tot ik op mijn achttien toch de behoefte begon te voelen dingen af te werken, serieuzer aan de slag te gaan met schrijven.

Sinds twee jaar schrijf ik serieus aan originelen, werk ik ideeën een stuk uit en probeer ik mezelf een stap verder te krijgen. Je stopt nooit met leren als je schrijft. Je leert door te lezen, met andere schrijvers te praten, om je heen te kijken én je eigen zintuigen te gebruiken.

Waar ben ik momenteel aan bezig? Ik heb een lopend verhaal, wat momenteel 10 000 woorden telt en ik heb een verhaal wat ik serieus aan het herschrijven ben.

Aangenaam!

1 opmerking:

  1. Jaaa, je eerste blogpost! Tof om te lezen dat je bent begonnen door de hoe overleef ik serie, want dat was vroeger ook mijn favoriete boekenserie. Veel blogplezier, ik kijk al uit naar je blogposts! Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen